
Satış Sürecinde Altın Adımlar
Yeni nesil müşteriler farklı davranışlar ve beklentiler içinde iken satış süreçlerinin aynı olması mümkün değil. Müşteriler yeni alışkanlıklar edindiler. Bu alışkanlıkları müşterisi oldukları markalarla ileitişim halinde kullanmaya başladılar. Bu alışkanlıkların bazıları maalesef korunma içgüdüsüyle geliştirmiş oldukları kötü alışkanlıklar. Örn: Günümüz müşterisi dünden daha fazla yalan söyler oldu. O nedenle yeni nesil müşteriler nasıl satın alır, nasıl terkeder konuları dünden daha fazla öneme sahip konumdadır.
Bugün satıcılar, teknolojinin de yardımıyla müşteriye ulaşma yollarında değişik yöntemler geliştirdiler. Bu davranışlarda satış süreçlerine yansıdı.
Hazırlık yapmak, randevu almak müşteri ile ilk temas, müşteri ile sıcak ilişki kurmak ve onun güveninin kazanmak, İhtiyaçları belirlemek, değeri sunmak, itirazları karşılamak ve satışı kapatmak diye özetleyeceğimiz satış sürecinde kurum süreçlerine entegre edilerek farklılaşma yolları aranmaktadır.